sYaM92x Dan UiTM Dihatiku

Kisah 1
Ingatkah lagi pada 16 Jun 2011 sewaktu anonymous menyerang portal kerajaan? Dalam banyak-banyak pertal kerajaan yang digodam. Admin tertarik dengan satu potal kerajaan yang digodam ni. Portal tersebuat ialah Portal UiTM Penang. Munking ramai yang dah tahu, sebab benda dah lama kan. Bagi yang tidak tahu admin nak kongsi apa yang menarik.

Mula-mula kita lihat gambar portal UiTM Penang yang digodam siap dengan lagu selamat hari jadi dari Upin & Ipin ni :-


Dapat baca tak apa yang tertulis tu ? tak dapat tak apa admin salin balik :-

Happy Birthday UiTM penang ke 15
sempena 15 tahun, page ini sebagai hadiah
:p
BTW, Pn Wan Anishah kerana bagi A dalam kos CSC
harap kita jumpe lagi tahun depan
byeeee..
-Defacer-
sYaM92x

Itu gambar. Jom kita tonton video ini pulak kat sini. Lagu apa yang keluar? hehe

Kisah 2
Kisah 1 kes sYaM92x godam portal UiTM penang Tahun 2011. Pada tahun 2010 sYaM92 ini jugalah yang sebarkan virus shortcut di serata UiTM. Virus ini mula tersebar di UiTM Pahang dan admin berada di semesta 3. Admin pun godam la virus ni nak tahu dimana kelemahan dia kan. Lepas dah tahu. Admin adalah salah satu yang meneutralkan komputer-komputer yang kena virus ni. Hebat jugak la admin ni ek dapat godam virus yang dibuat oleh sYam92x nie.. hehe puji diri sendiri padahal tak hebat mana pun.

Lihat gambar kat bawah ni. Semua folder jadi shortcut :-


Ramai budak kata virus ini mehilangkan semua dokumen dan file. Tapi sebenarnya tidak. Admin boleh lagi selamatkan dokumen dan file tersebut dangan cara admin tersendiri. Selepas admin bersusah payah meneutralkan virus ni secara manual dan masalah virus ni dah bekurangan barulah admin dapat anti-virus shortcut daripada sYaM92. sYaM92x yang buat virus ni dia jugalah yang buat penawarnya.

Nampak tak Created by sYaM92x
 

**Kepada rakan-rakan CS UiTM Pahang, bila pulak kita nak hack portal UiTM Pahang sebagai tanda terima kasih. ooops hanya gurauan.



11 comments:

  1. wah...ds ni hebat jugak ye..byk zaza thu pasal2 hack ni dr ds...mulanya xpaham...tp bila ada blog2 kena serang bru lah thu bab2 hack ni...tkasih ds..


    --sdh sbb xtahu bila lg dpt bc blog ds ni ;( --

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada jodoh kita jumpe lagi ok kak zaza..
      selamat mengembara

      Padam
  2. hehe..tq admin :) insyaAllah jumpa lg :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama-sama. post ni bila2 boleh baca nanti kan

      Padam
    2. yup...nti free2 zaza cri2lah ms update blog n dtg sini :)

      Padam
  3. na blaja hack ugak..sifuuu..kikikiki

    BalasPadam
  4. Huyyoohhhhhh terbaikkkkkkkk.. Power jugak shafuan NI. bagus. lepasni jangan hack org lain pulak... gunakanlah ilmu dan kelebihan anda sebaik-baiknya kerana anda memeng pro

    BalasPadam
  5. virus ni lama bertapak kt uitm pada pertengahan 2010..jenuh study cari punca virus ni masa mula2 dlu..sampai jemput engineer kaspersky turun uitm..:)

    BalasPadam
  6. macam mana diorang hack ekk? terfikir jugakk.

    BalasPadam

Setiap ulasan pengguna admin tidak akan bertanggung jawab.

Best viewed with Firefox

Creative Commons License
Dimensi Siber oleh Shafuan Kechik Hakcipta terpelihara, Dibawah Lesen akta Creative Commons .