Cyberwar Malaysia Indonesia Tercetus Lagi


Walaupun Cyberwar diantara Malaysia dan Indonesia tidak penah tamat. Ini tah kali yang keberapa tah. Terkini di maklumkan oleh pelbagai pihak berkaitan dengan pelbagai laman sesawang milik kerajaan telah diserang oleh pengodam dari indonesia . Ini berpunca daripada tarian tor tor yang difahamkan Malaysia mengaku tarian tersebut milik Malaysia , manakala Indonesia pula mengaku ia adalah budaya mereka .

Di sebabkan rasa ketidak puasan mereka , pengodam - pengodam dari indonesia telah melancarkan serangan untuk menyerang laman sesawang milik kerajaan Malaysia khususnya. Para blogger juga harap berhati-hati.

Antara Hacker Malaysia dan Hacker Indonesia mana lenih hebat?
Bagi pendapat admin sendiri hacker dari Indonesia lebih hebat. Kerana banyak virus, malware dan software buatan indonesia. Teknologi Sains Komputer mereka pun lebih canggih dari Melaysia. Jika lihat di Malaysia apa virus dari Malaysia? ada cuma tidak banyak dan tidak sehebat virus dari Indonesia. Dari segi perisia pulak perisian apa dari Malaysia? Sistem Malaysia pun masih lemah dengan begitu mudah kena hack. DDoS kurang dari 1 jam pun dah cukup. Nama hacker Malaysia pun baru sahaja nak naik.

Dibawah salah satu laman web Malaysia yang digodam :

6 comments:

  1. ermmm... macam2 lah diorg tu...

    BalasPadam
  2. salam;
    Entahlah..pasal tarian pun nak rebut2 macam mana nak maju.sedangkan Amerika dan England sama2 gunakan bahasa dan budaya yang sama,tak adapun nak rebut2 bahasa inggeris.

    BalasPadam
  3. asyik nak gaduh jea... musuh tradisi mcm tom n jerry... :)

    BalasPadam
  4. x kemana pon kalu asyik dok bergaduh... menang jadi arang, kalah jadi abu... ahakz... ape pon x boley... ahakz

    BalasPadam

Setiap ulasan pengguna admin tidak akan bertanggung jawab.

Best viewed with Firefox

Creative Commons License
Dimensi Siber oleh Shafuan Kechik Hakcipta terpelihara, Dibawah Lesen akta Creative Commons .