Anonymous #OPS MYAMMAR


Seperti yang kita sedia maklum , kita telah di gemparkan mengenai isu pergolakkan yang berlaku di negara Myanmar di mana ramai umat Islam di bunuh. Justeru itu, salah seorang Anonymous U.S.A membuat satu OPS bantahan terhadap myammar yang dikenali sebagai #OPS MYAMMAR pada 10hb Ogos lalu. Kalau Myammar Menghalau bangsa Rohingya daripada menduduki negaranya! Para hacker pula ingin membuat semua website Myammar tidak ada satu pun dekat dunia internet ini, "kami ingin halau mereka ,bunuh mereka,itu janji kami".

Antara negara-negara yang terlibat dalam serangan ini adalah dari Malaysia, Indonesia, Brunei, Pakistan, Turki, Bangladesh, Arab Saudi dan negara Islam yang lain. Mereka membantah perbuatan kerajaan Myanmar yang hanya berdiam diri dan menutup kes ini begitu sahaja. Mereka mengeluarkan pendapat mereka melalui defacement yang diletakkan di laman sesawang tersebut.

Harian Metro telah mengeluarkan berita mengenainya. Serang Balas. Jika anda berminat untuk membaca berita tersebut , dapatkan surat khabar Berita Metro edisi 6 Ogos 2012 muka surat 33.

defacement yang telah diletakkan di laman sesawang milik Kastam Perlis

Disebabkan hacker Malaysia mengganas di Myanmar. Hacker Myanmar pulak nak mengganas di Malaysia. Terkini di gemparkan laman sesawang milik Kastam Perlis telah di godam oleh pengodam yang mengakui daripada Myanmar Cyber Army . Adakah ini serangan balas yang di tunjukkan oleh pihak pengodam Myanmar terhadap pengodam Malaysia di sebabkan serangan laman sesawang milik kerajaan mereka? Ketika admin DS menulis cacatan ini. laman www.kastamperlis.gov.my masih lagi di deface oleh mereka.

Dibawah antara defacement yang dilakukan oleh pengodam yang menyerang laman sesawang kerajaan Myanmar :-








6 comments:

  1. kat Malaysia ni pon ramai orang myanmar, tapi kita tak la kejam ngan diorang kan?? ko sanggup ker rogol orang myanmar?? pergghhhh... gile aper?? akai ada??

    BalasPadam
  2. so... diam itu lebih baik . kan ?

    BalasPadam
  3. adeh..main serang2..dah jadi perang siber plak.

    BalasPadam
  4. teringin nk belajar mengHACK..huhu

    BalasPadam
  5. hack okay lagie la~
    jgn serang gune bom shotgun bazooka sume dah la~

    BalasPadam
  6. perjuangan islam belum selesai sebenarnya..

    BalasPadam

Setiap ulasan pengguna admin tidak akan bertanggung jawab.

Best viewed with Firefox

Creative Commons License
Dimensi Siber oleh Shafuan Kechik Hakcipta terpelihara, Dibawah Lesen akta Creative Commons .